Kamp alışverişinde online platformlar revaçta
İş hayatının alışveriş mekanı Avansaş, iş hayatının yoğun temposundan uzaklaşmak ve gerginliği atmak isteyen çalışanlar için hafta sonlarının vazgeçilmezi olan piknik ve kamping tercihlerini araştırdı. “Doğanın İyileştirici Gücü” isimli araştırmaya göre piknik veya kamp malzemeleri satın alan her 100 müşteriden yaklaşık 71’i e-ticaret platformlarını tercih ediyor. Kampanya çalışmalarını 10 müşteriden 8’i takip ederken, doğada yaptıkları aktivitelerle iş gerilimini azaltan çalışanların satın aldığı ekipmanlar arasında ilk sırayı güneş enerjili şarj cihazları alıyor.
Pandemi dönemiyle birlikte çalışanların hafta sonu aktivitelerinin vazgeçilmezi olan piknik ve kamp aktivitelerine ilgi artarak devam ediyor. Aylık yaptığı araştırmayla iş yerlerinin nabzını tutan Avansaş, “Doğanın İyileştirici Gücü” başlıklı yeni araştırmasını yayınladı. İş hayatının ağır temposunda dinlenmenin ve doğayla iç içe olmanın ruh haline ve iş performansına etkisine dikkat çekmek amacıyla yapılan yeni araştırmada, Avansaş müşterilerine piknik ve kamp malzemeleri tercihleri ve satın alma alışkanlıkları soruldu.
Katılımcıların yüzde 71’i piknik veya kamp ürünleri alışverişlerinde e-ticaret platformlarını tercih ettiğini belirtirken, yüzde 29’u fiziki mağazaları tercih ettiğini belirtti. 10 kişiden 8’i piknik veya kamp malzemesi alırken kampanyaları takip ettiğini, alışveriş sırasında müşteri yorumlarını incelediğini ve tercihini buna göre yaptığını söyledi. Her 10 kurumsal müşteriden 7’si piknik veya kamp düzenlemeleri sırasında hafif ve taşıması kolay eserleri tercih ettiğini belirtirken, 3’ü sağlam ve fonksiyonel eserler kullandığını belirtmiştir. Kamp ve piknik düzenlemelerinde son dönemin trend çalışmaları arasında güneş enerjili şarj cihazları, bluetooth kulaklık ve akıllı saat gibi teknolojik çalışmalar yer aldı.
HAFTA SONUNUN FAVORİ PİKNİĞİ
Artan maliyetler hafta sonu aktivitelerinin de değişmesine neden oldu. Yenilenmek ve stresten uzaklaşmak isteyen çalışanlar arasında uzak yerlere seyahat etmek yerine şehirde veya yakın çevrede doğa kaçamakları popüler hale geldi. Doğa ile iç içe olmanın tadını çıkarmak isteyenler için çadır kurmak cazip bir alternatif haline geldi. Araştırmaya katılan her 100 müşteriden 78’i piknik yapma alışkanlığı olduğunu belirtirken, yüzde 27’si kamp yapma alışkanlığı olduğunu belirtti. Müşterilerin yüzde 18’i kamp yapma, piknik yapma gibi alışkanlıkları olmadığını belirtti. Yapılan araştırmalara göre planlanan etkinliklerin ortasında piknik ve mangallar ile doğa yürüyüşleri ilk sırada yer aldı. Müşterilerin mevsimsel tercihlerinde ise en çok yaz aylarını tercih ettikleri görülürken, ikinci sırada bahar ayları yer aldı. Ayrıca piknik ve kamp düzenlemelerinde en çok ormanlık alanların tercih edildiği kaydedildi.
Piknik veya kamp düzenlemeleri için en çok İstanbul tercih edilirken, bu illeri İzmir, Muğla, Çanakkale ve Balıkesir izledi. Piknik veya kamp alanı seçilirken görünüm, fazla kalabalık ve gürültülü olmama, doğal alanlar bulunması, ulaşımın kolay olması ve su ihtiyacının kolay giderilebilmesi gibi ilk 5 özellik en çok dikkat edilen 5 özellik olarak sıralandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı